No autách jazdíme každý deň. Každé ráno nasadneme do našich vozidiel, otočíme kľúčom, zapneme klimatizáciu či kúrenie, pustíme si rádio, stlačíme spojku zaradíme spiatočku a vydáme sa na cestu. Ročne najazdíme tisícky kilometrov bez toho aby sme sa zamysleli ako naše vozidlá fungujú. Pre niekoho nezaujímavé, no pre bezpečnosť jazdy veľmi potrebné sú najmä pneumatiky. Každým dňom sa vyvíjajú nové technológie a sprísňujú sa kritéria, aby každá pneumatika spĺňala normy a vozidlo udržiavala v rovnováhe. Jej úlohou je tiež vyvolávať čo najmenší odpor s vozovkou, odvádzať vodu pri daždi a čo najviac znižovať emisie. Za výrobou jednej pneumatiky stojí veľké množstvo technikov, strojov, operátorov a dodávateľov. Množstvo ľudí ani len netuší akým spôsobom finálny produkt vznikne.
Miešanie Na Slovensku je niekoľko fabrík, ktoré sa zaoberajú výrobou gumy. Viaceré univerzity tiež ponúkajú odbor, ktorý sa zameriava práve na polyméry a gumu. Prvým stupňom prípravy je miešanie. Hlavnou zložkou je kaučuk, či už prírodný alebo syntetický. K nemu sa v mixéroch pridávajú ďalšie suroviny, ako napríklad sadze, ktoré zabezpečujú čiernu farbu pneumatiky. Takáto hmota prejde cez valce, chladí sa a nechá sa vy tvrdnúť. Z nej sa potom vyrábajú ďalšie polotovary .
Finálny produkt Pneumatika sa skladá z behúňa čo je vrchná časť ktorá prichádza do kontaktu s vozovkou, vnútornej gumy, ktorá zabezpečuje výstuž, a bočnice, ktorá musí byť odolná voči nárazom a pretrhnutiu. Jednotlivé polotovary sa spájajú do jedného celku. Takto vzniknutý plášť musí byť vylisovaný v špeciálnych lisoch, v ktorých sa nachádzajú formy s rôznymi tvarmi dezénu.
Testovanie Každá jedna pneumatika musí byť testovaná. Prechádza záťažovými testami, testom opotrebenia a hodnotí sa tiež vizuálny stav. Následne môže byť prevezená k ďalšiemu dodávateľovi.