Spoločnosť sa zameriava na civilné letectvo, obranu a energetické systémy. Okolo tretiny zníženia počtu pracovných miest sa očakáva do konca tohto roka, povedal Rolls-Royce.
Očakáva sa, že program bude pokračovať v priebehu celého roka 2019 s úplným vykonaním do polovice roka 2020. Rolls-Royce uviedol, že program bude stáť 500 miliónov eur, vrátane prepúšťania, ale do konca roka 2020 to ušetrí 400 miliónov eur ročne.
Firma tiež uviedla, že bude pokračovať v práci na svojich problémoch s motorom Trent 1000. Časti motorov sa opotrebovávajú rýchlejšie, ako sa očakávalo, čo spôsobilo uzemnenie niektorých lietadiel. Rolls-Royce povedal, že bude trvať niekoľko rokov, kým budú všetky motory v prevádzke.
Warren East prevzal v spoločnosti Rolls-Royce uprostred krízy v plnej veľkosti – päť po sebe nasledujúcich varovaní o zisku viedlo akcionárov k otázke, či manažment spoločnosti skutočne ovláda.
Mohol to urobiť drastické kroky, ale podnikatelia uviedli, že jeho prvoradou prioritou je stabilizovať loď a ubezpečiť mesto, že spoločnosť nebola na smrteľnej spirále smerom dole. To sa do značnej miery dosiahlo.
To je rozhodujúce pre akcionárov, pretože ponúka opatrenie spoločnosti Rolls-Royce, ktorá dodáva svojmu sľubu „jam zajtra“, že v priebehu niekoľkých rokov premení rastúci predaj motorov – na ktoré firma stráca peniaze – na ziskové služby a údržbu.
Teraz pán East realizuje ďalšiu fázu plánu, čím znížil tuk stredného manažmentu, aby robil Rolls-Royce ešte výhodnejšie.
Ale čakajú veľké strategické výzvy. K dispozícii je veľká križovatka v podobe novej generácie malých lietadiel. Rolls-Royce na poslednom okamihu vynechal tento trh a pravdepodobne si to nemôže dovoliť.
Generálny riaditeľ spoločnosti Warren East povedal programu BBC Today, že Rolls-Royce potrebuje menej vrstiev manažmentu: „Máme príliš zložitú organizáciu riadenia a podpory a musíme to zjednodušiť, aby sme zostali konkurencieschopní.“
Povedal, že škrty by boli „veľmi silné“ v Derby, pretože to bolo miesto, kde bola väčšina týchto funkcií založená.