Zákon, schválený štátnym zákonodarcom v utorok a podpísaný guvernérom Jerry Brownom, vyžaduje, aby spoločnosti zverejňovali typy údajov, ktoré zhromažďujú o spotrebiteľoch a s kým tieto informácie zdieľajú. Spoločnosti budú nútené umožniť spotrebiteľom, aby sa vzdali svojich údajov. Zákon takisto zakáže spoločnostiam účtovať spotrebiteľa alebo zaobchádzať s ním inak, pretože sa rozhodli predávať svoje údaje.
Spoločnosti budú tiež povinné zabezpečiť údaje o zákazníkoch alebo im udeliť pokuty generálnemu prokurátorovi v Kalifornii podľa právnych predpisov.
Ochrany nenadobudnú účinnosť do roku 2020, čo znamená, že boj medzi zákonodarcami, advokátmi a technickými spoločnosťami, aby ďalej upravovali predpisy alebo ich zmiernili, je ešte ďaleko od konca.
Napriek tomu nové protekcie ochrany súkromia v Kalifornii boli vyhlásené za najsilnejšie opatrenie na ochranu súkromia spotrebiteľov už desaťročia a sú súčasťou rastúceho pohybu, ktorý dáva ľuďom väčšiu kontrolu nad ich údajmi. Zatiaľ čo duch zákona je podobný európskemu nariadeniu o všeobecnom ochrane údajov, ktoré nadobudlo účinnosť minulý mesiac, nejde ani o GDPR, ktorý sa teraz považuje za najsilnejší zákon o ochrane osobných údajov na svete.
V reakcii na GDPR, ktorá nadobudla účinnosť minulý mesiac, mnoho veľkých technologických spoločností, dokonca aj tých, ktorí majú sídlo v USA, prepracovalo svoje zásady ochrany osobných údajov a vytvorilo nástroje, ktoré používateľom umožnia väčšiu kontrolu nad typmi zhromaždených údajov.
Hlasovanie nebolo bez nejakej poslednej drámy. Zákonodarcovia mali až do štvrtkového popoludnia predložiť návrh zákona s názvom Zákon o ochrane súkromia spotrebiteľov v Kalifornii z roku 2018.
Ak by to urobil, bohatý developer nehnuteľností Alastair Mactaggart povedal, že urobí ešte prísnejšie opatrenie, ktoré by zabezpečilo miesto na štátnom novembrovom hlasovaní , Mactaggartov kalifornský zákon o spotrebiteľských právach za ochranu súkromia by poskytol spotrebiteľom ešte väčšiu moc nad svojimi údajmi, ako napríklad schopnosť žalovať spoločnosti, ktoré môžu zle zaobchádzať s ich súkromím a bezpečnosťou.
Internetová asociácia, lobingová sila reprezentujúca veľa veľkých technologických spoločností, vyjadrila svoj nesúhlas s opatrením na hlasovanie. Sheryl Sandberg, riaditeľka spoločnosti Facebook, povedala novinárom na akcii, ktorá sa konala vo štvrtok vo večerných hodinách na Facebooku, že sociálna sieť podporuje legislatívnu akciu.
Po podpísaní zákona bude obyvateľom Kalifornie poskytovať najsilnejšiu ochranu súkromia spotrebiteľov v Spojených štátoch. Rovnako sa očakáva, že bude mať rozsiahle dôsledky pre všetkých v Spojených štátoch.